SEO - Search Engine Optimization אופטימיזציה למנוע חיפוש, המבטאות את כלל הפעולות הנדרשות להתאמת דפי האתר למנועי החיפוש באופן המיטבי.
האתר מהווה זרוע שיווקית של בית העסק/של הארגון, ולכן כל בעל אתר מעוניין בחשיפה מקסימלית של דפי האתר באינטרנט.
עובדה ידועה היא שאתרים המוצגים בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש זוכות לביקורים רבים יותר מאתרים המוצגים במקומות נמוכים, ואתרים בדף התוצאות הראשון מועדפים על ידי גולשים באופן משמעותי לכן כל בעל אתר מעוניין להופיע ראשון או לפחות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של ביטויים הקשורים לעסק שלו.
ביטויי החיפוש נחלקים לביטויים גנריים וביטויים עם זנב הארוך (Long tail).
ביטויים גנריים הם ביטויים כלליים מאוד, דוגמאות לביטויים כלליים: חופשה, גנרטור, תרמילים.
ביטויים של הזנב הארוך הם ביטויים ספציפיים הכוללים מספר מילים ומתארים בצורה מדויקת יותר את הנושא המבוקש, דוגמאות לביטויים של הזנב הארוך: חופשה משפחתית באגם גרדה, גנרטורים ימיים תוצרת cummins, תרמיל גב אוורסט אדום.
יתרונות הקידום אורגני:
אין צורך בתשלום לגוגל (או כל פלטפורמה אחרת) עבור ההופעה במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, בסה"כ האתר זוכה לפרסום וחשיפה ברשת האינטרנט ללא עלות נוספת
השפעה ארוכת טווח, תנודתיות מועטה יחסית, תוצאות הקידום האורגני הנכון מביאות תוצאות לאורך זמן
נתפס כאמין בעיני הגולשים, מכוון שהינו הרלוונטי ביותר לשאילתא המחופשת ולא פרסום בתשלום של בית העסק
